.
UR:s uppdrag är att producera och sända kunskapsprogram. UR tar också ett särskilt ansvar för språkliga/etniska minoriteter och personer med funktionsnedsättning.
UPPDRAG: Formgivning av UR:s nya programtidning UR Magasinet som bland annat handlar om Barns rättigheter och unika behov.
Uppdragsgivare: UR.
Grafisk design & produktion: Louise Turlock
De flesta barn som får hjärnskakning återgår till skolan och fritid efter några dagars vila. Men för vissa barn kvarstår symtom som till exempel trötthet, huvudvärk, och koncentrationssvårigheter. Detta kan leda till stora svårigheter för inlärning och mående.
UPPDRAG: Grafisk design av en serie material som vägledning för skolpersonal, föräldrar, idrottsklubbar, vårdcentraler och andra avdelningar som möter barn med hjärnskakning.
Uppdragsgivare: Hjärnkraft.
Grafisk design & produktion: Louise Turlock
Material: Bok, konferensinbjudan, pressmaterial mm.
X-CONS hjälper sina medlemmar att hålla sig borta från kriminalitet och droger genom att erbjuda ett nytt socialt nätverk.
UPPDRAG: Ta fram en skräddarsydd mapp med ett antal informationsblad om verksamheten och projekten inom X-Cons, bl.a. Ung i X-Cons och Med i matchen. Materialet har en bred målgrupp såsom politiker, potentiella arbetsgivare, medlemmar och övriga intressenter i projekten. Materialet används flitigt och är mycket uppskattat.
Uppdragsgivare: X-Cons. Grafisk design & produktion: Louise Turlock
HUR ÄR DET FÖR DIG? är ett material som på ett enkelt och pedagogiskt sätt ger en övergripande bild av olika svårigheter som barn och ungdomar med förvärvad hjärnskada kan uppleva i skolan.
UPPDRAG: Formgivning och produktion av elevhäfte, lärarhandledning, protokoll och målkort. Materialet togs även fram som interaktiv PDF.
Uppdragsgivare: Hjärnskadeförbundet Hjärnkraft. Grafisk design & produktion: Louise Turlock
UR:s uppdrag är att producera och sända kunskapsprogram. UR tar också ett särskilt ansvar för språkliga/etniska minoriteter och personer med funktionsnedsättning.
UPPDRAG: Formgivning och produktion av boken Stålmannen, Moses och jag
– adopterade berättar. Målgrupp 9-12 år.
Här intervjuas adopterade barn och vuxna om stort och smått: Omkompisar, återresor, tjatiga frågor, fördomar och rasism. Här
EN STÄRKT RÖST var ett Arvsfondsprojekt med målet att öka inflytandet i samhället för unga med funktionsvariationer. Delaktiga förbund: Unga Rörelsehindrade, Svenska Celiakiungdomsförbundet, Unga Reumatiker, Unga Hörselskadade, Sveriges Dövas Ungdomsförbund, Ungdom för Social Hälsa och Unga Synskadade.
UPPDRAG: Formgivning och produktion av program, inbjudan, program, t-shirts, rollup, trottoarpratare och mycket annat
Vi producerade också en ambassadörsmanual och en bok som sammanfattade projektets 3 år.
Uppdragsgivare: En stärkt röst. Grafisk design & produktion: Louise Turlock